Tietosuojaseloste

Hunaja Hetkellä otamme tietosuoja-asiat vakavasti. Pidämme äärimmäisen hyvää huolta kaikesta tiedosta, mitä asiakkaistamme keräämme tai saamme. Haluamme myös mahdollistaa asiakkaille pääsyn omiin tietoihinsa sekä tulla unohdetuksi.

Käyttääkseen Hunaja Hetken palveluita asiakkaan on hyväksyttävä tässä tietosuojaselosteessa kuvatut tiedonkeruun sekä -käsittelyn keinot. Tämä hyväksyminen varmistetaan ja kirjataan järjestelmiimme ylös tilauksen yhteydessä (sopimus), asiakastilin luonnin/käytön yhteydessä (suostumus) tai muun vastaavaa tiedonkeruuta vaativan toimenpiteen yhteydessä.

Yksinkertaistettuna Hunaja Hetki tallentaa ja säilyttää kolmensorttista tietoa: verkkopalveluiden käytöstä havaittavaa, käyttäjien itsensä antamaa sekä analytiikan avulla johdettavaa tietoa.

Käytämme tietoja seuraavasti:

  • Asiakkaan onnistumisen varmistamiseksi
  • Turvallisen ja helppokäyttöisen palvelun toimittamiseen
  • Tuotesuositusten ja markkinoinnin kehittämiseen
  • Verkkokaupan ja asiakaspalvelun parantamiseen
  • Asiakaspalautusten jouhevoittamiseen
  • Kiertotalousjärjestelmän mahdollistamiseen

Rekisterinpitäjä

Rekisterinpitäjänä toimii:

Hunaja Hetki Oy
Vallinmäentie 40
61640 Ala-Valli
Y-tunnus: 3286177-6
Tarvittaessa voit kysyä lisää tietojen käsittelystä ja tietosuojasta asiakaspalvelustamme: info@hunajahetki.fi

Mitä tietoja Hunaja Hetki kerää ja säilyttää?

  1. Käyttäjän itsensä antamat tiedot
    • Tunnistautumistiedot, kuten nimi
    • Yhteystiedot, kuten puhelinnumero, sähköpostiosoite ja postiosoite
    • Maksutiedot, kuten laskutustiedot sekä maksuvälinetiedot
    • Sijaintitiedot palvelun lokalisointia varten (valuutat, toimitustavat)
    • Google tai Facebook kirjautumiseen tarvittava sähköpostiosoite sekä varmenne
    • Tuotearvostelut
    • Markkinointiviestiluvat
    • Asiakkaan erillisellä suostumuksella annetut personoivat tiedot, kuten asiakaskyselyvastaukset
    • Asiakkaan kokotiedot kokosuositusten antamista varten
    • Toivelistan tuotteet
    • Tuotekohtaiset täydennysilmoitustilaukset
  2. Palveluiden käytöstä havaitut tiedot
    • Toimitustiedot, kuten toimitusosoite ja valittu maksutapa
    • Ostoshistoria, kuten tilatut tuotteet, palautukset ja maksut
    • Verkkokaupan selaus- ja käyttötiedot
    • Päätelaitteen tunnistetiedot
    • Verkkokauppasessiotapahtumat, kuten ostoskorilisäykset
  3. Analytiikalla päätellyt tiedot
    • Selaus- ja ostotiedoista pääteltävät tuotesuositukset
    • Ostotiedoista päätellyt asiakasryhmittelyt ja kiinnostuksen kohteet
    • Ostotiedoista päätellyt kokotiedot kokosuositusten antamista varten

Pääsääntöisesti tietojen lähde on verkkosivujen käyttäjä/asiakas itse. Tämän lisäksi saatamme hankkia lisätietoja yhteistyökumppaneiltamme, esim. luottopalveluiden tarjoajalta laskupalveluita varten. Voit nähdä omistamasi tiedot asiakastilin kautta sekä halutessasi sinulla on mahdollisuus hävittää itseesi liittyvät tunnistetiedot.

Kuka voi käsitellä tietojani?

Hunaja Hetken käyttämiin järjestelmiin on pääsy vain Hunaja Hetken omistajalla, joka ovat koulutettu käyttämään tietoja asianmukaisesti. Sanomattakin on selvää, että hyvien puolulaiset eivät väärinkäytä asiakkaidensa luottamusta. Hunaja Hetken asiakastietojen käsittely vaatii salasanatunnistautumista, ja toiminnanohjausjärjestelmässämme tietojen katselusta sekä käsittelystä jää lokimerkintä.

Joissakin tapauksissa meillä on tarve siirtää tietoa kolmansille osapuolille, esim. säilytystä, analytiikkaa tai markkinointia varten. Käytämme näihin tarkoituksiin vain luotettuja yhteistyökumppaneita, joiden kanssa olemme tehneet kattavat tietosuoja- ja tiedonkäsittelysopimukset. Sopimuksissa on otettu huomioon lainsäädännön sekä EU:n tietosuoja-asetuksen asettamat vaatimukset. Hunaja Hetken yhteistyökumppaneilla ei ole lupaa käyttää tietoja omiin tarkoituksiinsa tai jakaa näitä eteenpäin.

Tietojen hallinnasta vastaa Hunaja Hetki
Vallinmäentie 40
61640 Ala-Valli
Y-tunnus: 3286177-6

Mihin tietojani käytetään?

Henkilötietoja käytetään:

  • Tilausten käsittelyyn, toimitukseen, arkistointiin ja kirjanpitoon
  • Asiakkuuksien ylläpitoon
  • Hunaja Hetken sisäisten toimintojen kehittämiseen
  • Asiakaskokemuksen ja -palvelun kehittämiseen
  • Tilastointiin ja toiminnan johtamiseen
  • Estämään väärinkäytökset
  • Paremman ja henkilökohtaisemman sisällön ja markkinoinnin tuottamiseen
  • Kiertotalousjärjestelmän prosessien mahdollistamiseen
  • Asiakaspalautusten helpottamiseen ja nopeuttamiseen
  • Kokosuositusten tuottamiseen
  • Relevantin sisällön kohdistamiseen

Ovatko tietoni turvassa?

Hunaja Hetken asiakastiedot sijaitsevat suojatussa konesalissa kryptatuissa tietokannoissa, joihin pääsy on rajoitettu. Hunaja Hetken järjestelmien, konesalien sekä prosessien tietoturva ovat korkealla tasolla ja suojattu tietomurtoja vastaan. Suurin tietoturvariski asiakastietojesi suhteen onkin asiakastilisi salasana. Älä luovuta salasanaasi ulkopuolisille ja pyri käyttämään mahdollisimman vahvaa salasanaa.

Hunaja Hetki noudattaa asiakastietojen käsittelyssä hyviä tietosuojakäytäntöjä ja pääsyä tietoihin valvotaan. 25.5.2018 alkaen noudatettavan EU:n tietosuoja-asetuksen vaatimuksia noudatetaan henkilötietojen käsittelyssä.

Kuinka kauan tietoja säilytetään?

Säilytämme tietoja tarvittavan ajan, jotta pystymme toteuttamaan tässä selosteessa mainitut käyttötarkoitukset. Epäaktiiviseksi toteamamme asiakastilin henkilötiedot poistamme viimeistään viiden vuoden kuluttua aktiivisuuden päättymisestä. Joitain tietoja saatetaan säilyttää kauemmin, mikäli laki meitä siihen edellyttää.

Asiakkaan niin halutessa hänen tietonsa voidaan anonymisoida, jolloin kaikki henkilötiedot poistetaan pseudonymisoimalla ne tilistä ja ostohistoriasta. Näin anonymisoidusta tilistä asiakasta ei voida tunnistaa eikä kyseistä tiliä pysty sellaisenaan enää palauttamaan.

Asiakas voi toteuttaa tämän anonymisoinnin oman asiakastilisivultansa kautta. Hunaja Hetki tietokantojen varmuuskopioinnin vuoksi täydellinen henkilötietojen poistuminen vaatii varmuuskopiointisyklin täydellisen kierron.

Lainsäädäntö tai maksamattomat velat saattavat joissain tapauksissa velvoittaa Hunaja Hetki säilyttämään osan asiakastiedoista anonymisointitoiveesta huolimatta.

Onko minulla oikeuksia?

Tottahan toki! Hunaja Hetken vastuulla on varmistaa sinulle:

  • Pääsy sinua koskeviin henkilötietoihin, jotka Hunaja Hetkellä on hallussaan. Saat halutessasi myös jäljennöksen näistä.
  • Voit pyytää meitä oikaisemaan sinua koskevia tietoja
  • Tietyin edellytyksin voit pyytää tietojesi käsittelyyn rajoituksia

Tietojen säilytys ja käsittely perustuvat antamaasi suostumukseen ja sinulla on luonnollisesti oikeus peruuttaa suostumuksesi. Tämä onnistuu anonymisoimalla tilisi: poistamalla tilisi peruutat samalla Hunaja Hetkellä antamasi tiedonkäsittelyluvan. Tämän voit tehdä itse omalta asiakastilisivultasi.

Oikaisupyynnöt tai muut asiakastietoihisi liittyvät pyynnöt tai kysymykset voit lähettää asiakaspalveluumme. Mikäli huomaat käsittelyssämme tai toiminnassamme puutteita, sinulla on oikeus tehdä asiasta valitus tietosuojaviranomaiselle. Kerrothan asiasta myös meille, jotta voimme korjata virheemme.

Mistä näen, mitä tietoa olen itsestäni antanut?

Asiakastilisivulta löydät mahdollisuuden ladata henkilökohtaisen listauksen, jossa on lueteltuna itsestäsi luovuttamasi tiedot. Kehitämme jatkuvasti asiakastilisivun palveluita, jotta voimme palvella näissä asioissa paremmin.

Miten voin vaikuttaa tietoihini tai tulla unohdetuksi?

Asiakastilisivultasi voit itse määrittää, korjata tai poistaa itsestäsi luovuttamia tietoja. Samoin pystyt päättämään, haluatko ottaa vastaan erilaisia markkinointiviestejä. Pyrimme kehittämään asiakastiliin lisää vastaavia ominaisuuksia, jotta asiakkaillemme olisi mahdollisimman helppoa vaikuttaa omiin tietoihinsa. Tilin pystyt myös poistamaan anonymisoimalla sen, jolloin henkilötietosi yliajetaan tietokannoistamme.

Päätyykö tietojani kolmansille osapuolille?

Jotkin välttämättömät tiedot välittyvät kolmansille osapuolille maksutapahtuman, toimituksen tai markkinointiviestien mahdollistamiseksi. Esimerkiksi toimituksien mahdollistamiseksi osoite- ja yhteystietosi välittyvät logistiikasta vastaaville tahoille. Verkkokauppatapahtumat välittyvät käyttämäämme sisältö- ja markkinointikohdennusjärjestelmään, johon vain meillä on pääsy. Maksutapahtuman yhteydessä maksutietosi kulkevat luotetun maksunvälittäjän kautta.

Kullekin taholle lähetetään vain palvelun toteutumisen kannalta välttämättömin tieto eikä näillä palveluntarjoajilla ole oikeutta käyttää tietojasi muuhun kuin palvelun toteuttamiseen. Kaikki tiedonsiirto tapahtuu salattujen yhteyksien kautta.

Evästeet ja muu seuranta Hunaja Hetken sivuilla

Hunaja Hetken nettisivut hyödyntävät evästeitä sekä vastaavia selainteknisiä toimintoja, kuten selaimen muistia. Nämä ovat Hunaja Hetken nettisivujen luomia pieniä tiedostoja, joiden avulla pystymme keräämään verkkokaupan käyttäjistä analytiikkaa ja tarjoamaan paremmin toimivan verkkokaupan. Evästeitä käytetään mm. ostoskorin toiminnallisuuksiin, käyttäjän tunnistamiseen ja rekisteröityneen asiakkaan kirjautumiseen. Oletusarvoisesti selaimesi evästeet säilyvät yhden kuukauden, ellet poista niitä erikseen. Evästeiden poistaminen onnistuu selaimesi asetuksista. Muista kuitenkin, että selaimeesi latautuu uudet evästeet, kun vierailet sivuillamme taas. Evästeiden ja niiden käytön hyväksyminen on pakollista. Voit lukea lisää evästeistä täältä.

Evästeitä käytetään myös verkkokaupan sekä markkinoinnin personoinnin mahdollistamiseksi. Sivustollamme on myös muita seurantatekniikoita, kuten kuvapistetunnisteita. Sivujemme selausta seuraavat mm. Custobar (käyttämämme suomalainen sisältö- ja markkinointikohdennusjärjestelmä), Google sekä Facebook. Näiden kautta pystymme mm. analysoimaan ja kehittämään verkkokauppamme toimintaa, kohdentamaan verkkosivustosisältöä sekä kohdentamaan mainossisältöä. Mainosten määrä esim. Facebook-näkymässäsi on vakio, eli mainoksia et joudu meidän takiamme kattelemaan yhtään normaalia enempää, näetpähän vaan vähän parempia (=meidän) mainoksia.

Hunaja Hetken oikeus muuttaa tätä tietosuojaselostetta

Pyrimme kehittämään palveluitamme jatkuvasti ja tarjoamaan paremman asiakaskokemuksen käyttäjillemme. Tämän myötä joitakin palveluita ja toiminnallisuuksia saattaa tulla lisää tai ne voivat muuttua, jolloin päivitämme tätä selostetta tarpeen mukaan. Lainsäädännön muutokset saattavat myös asettaa tarpeita muuttaa tai tarkentaa tämän selosteen osia.

Merkittävistä muutoksista ilmoitamme asiakkaillemme erikseen.

Jäikö jokin askarruttamaan?

Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme: info@hunajahetki.fi

crossmenu